Search
Now showing items 1-10 of 59
Örgütsel Çekicilik: Bir Ölçek Uyarlama Çalişmasi
(2014)
Bu çalışmanın amacı, Highhouse vd. (2003) tarafından geliştirilen Örgütsel Çekicilik Ölçeğini (ÖÇÖ) Türkçe'ye kazandırmak ve geçerlik ve güvenirlik analizlerini yapmaktır. Ölçek, öncelikle araştırmacılar ve bir dil uzmanı ...
Türkiye Sinemasında Aklın Sınırlarını Belirlemek: Çıplak Vatandaş Ve Gişe Memuru Filmlerinde Delilik Temsilleri*
(2014)
Deli kimdir? Akıllı kimdir? Deliliğin tanımlanması aklın sınırlarını çizer mi? Michel Foucault, aklın kendisini sadece deliliğin zıddında tanımladığının altını çizer. Bu noktada toplumsal bağlamda akıllı ve deli ayrımı ...
Turkishist Destinasyonlarina Dönük Sosyal Medya Söylentileri Üzerine Bir Durum Çalişmasi
(2014)
Sosyal medya ve Turkishizme dair akademik çalışmalar, sosyal medyanın yaygınlaşması ile birlikte artış göstermiştir. Sosyal medya araçlarının farklı kullanım amaçları ve farklı pazarlara ulaşımı mümkün olmakla birlikte; ...
Ekrandaki Öteki : 2000 Sonrası Yerli Dizilerde Azınlıkların Temsili
(2014)
Kimlik inşası, hem bireyin diğerleri ile olan benzerliklerini hem de bireyi diğerlerinden ayıran farklılıkları birlikte içermektedir. Bir bakıma bireyin kendini tanımlaması ve kimlik kurgusu öteki nin varlığı ile ...
Ekrandaki “Öteki”: 2000 Sonrası Yerli Dizilerde Azınlıkların Temsili
(2014)
Kimlik inşası, hem bireyin diŞerleri ile olan benzerliklerini hem de bireyi diŞerlerinden ayıran farklılıkları birlikte içermektedir. Bir bakıma bireyin kendini tanımlaması ve kimlik kurgusu "öteki"nin varlıŞı ile mümkün ...
Alternatif Sistematik Risk Ölçütleri Ile Sermaye Varlıkları Fiyatlama Modelinin Borsa Istanbul'Da Test Edilmesi
(2014)
Bu çalışmada, betanın zaman içinde değişmesine izin veren koşullu Sermaye Varlıklarını Fiyatlama Modeli nin (SVFM) ve betanın sabit olarak kabul edildiği statik SVFM nin geçerliliği Borsa İstanbul da (BİST) test ...
Iletişim Eğitiminde Farklı Perspektifler: Öğrenciler, Akademisyenler Ve Meslek Mensuplarının Iletişim Eğitimi Hakkındaki Tutumları
(2014)
Türkiye de iletişim eğitimi 1960 lardaki başlangıç yıllarından bu yana tartışılmaktadır. Bu çalışma, iyi bir iletişim eğitiminin nasıl olması gerektiği konusunda öğrencilerin, akademisyenlerin ve meslek mensuplarının ...
Üniversitelerde Gerçekleşen Girişimcilik Faaliyetlerinin Değerlendirilmesi
(2014)
Teknolojik gelişmelerin beraberinde küresel çevrede yaşanan değişim ve dönüşümler; bireyleri ve örgütleri ekonomik, sosyal ve kültürel alanda derinden etkilemektedir. Buna bağlı olarak kamu, özel ve üçüncü sektörlerde ...
1980 Sonrası Türkiye Ekonomisinde Büyümenin Kaynaklarının Ayrıştırılması
(2014)
Bu çalışmada 1980 sonrası dönemin ekonomik büyümenin kaynakları üzerine olan etkilerinin teknik boyutlarının irdelenmesi amaçlanmaktadır. Ulusal ekonominin sektörel dağılımına ilişkin veriler Türkiye de 1980 ...
Sosyal Medyadaki Yeni Kanaat Önderlerinin Birer Reklam Aracı Olarak Kullanımı: Twitter Fenomenleri Üzerine Bir Araştırma
(2014)
Dünyada ve Türkiye de sosyal medya kullanımı ve buna paralel olarak sosyal medyanın bir reklam ortamı olarak kullanımı da hızla artmaktadır. Bu bağlamda günümüz markaları reklam mesajlarını hedef kitleye ulaştırabilmek ...